Niro min lilla gökunge

Niro fick en tuff start i livet. Som ensam kattunge med en förstagångsmamma var mjöltillgången liten. Alla försök att mata grabben var lönlöst! Han hatade vällingen jag bytte märke och hoppades att han skulle gilla den mer men Nej! Efter två veckors kämpande hade Arwen absolut ingen mat kvar och Niro började gå ner i vikt och pälsen började glesna. Fortfarande vägrade han att ta välling trots att han måste vara hungrig. Nu fanns det bara en lösning kvar och hon heter Gajza.
Min underbara kloka och mjuka tjej som verkligen är en super mamma. Hon hade fött kattungar 4 dagar innan Niro föddes så nu höll jag tummen att hon skulle ta till sig grabben.
Jag var lite orolig inte för Gajzas skull utan för att Niro skulle behöva kämpa över tutten med halvsyskon som vägde dubbelt så mycket. Men jag hade inget val det måste fungera.
Halvsyskonen luktade lite på honom i början medans Gajza bara hoppade in i lådan och började tvätta honom ordentligt. Tydligen var han dåligt tvättad innan :-)
Min underbara tjej bara tog honom till sig och Niro visade sig var en stark och envis grabb som bråkade med sin halvsyskon för "sin" tutte.
Nu växer han så det knakar och ligger bara lite efter sina syskon i storlek. Pälsen växer och han ser inte längre ut som ett piggsvin :-D. Full i bus och världens klokaste ögon.
Han är ett charmtroll och ett busfrö min lilla gökunge.
Tänk att det ändå slutade så bra. Tack igen min underbara Gajza för det!
 
 
 

Kommentera här: