Ett burskynke växer fram.

Som jag skrev i förra inlägget ska Kungen få ett eget burskynke. Idér är många men sedan ska det gå att genomföra. Jag tänkt guide er hur ett burskynke växer fram. Jag önskar jag hade en utställningsbur hemma så man kunde prova hur det ser ut.
Så här ser starten ut. Kungsblått så klart!
Tyg har jag det är mer guldband som jag saknar. Så jag vågar inte fullfölja och sy på banden innan jag vet att det kommer mer. 
Som ni ser har jag alltid bra syhjälp! Inte alltid så roligt när de hänger i tyget! Men här börjar taket ta form.
Sidstyckerna har jag redan sytt. Blir bara vanliga längder på sidorna. Få se om jag blingar upp de med. Men jag tror det blir för mycket.
En smal guldpasspoal i ytterkanten på taket.
Sedan ett nedhäng. 
Nu står man och funderar var nästa guldband ska fästas. 2 cm från nederkanten eller precis kant i kant? Hmmm.
Jag tror kant i kant blir snyggast. Så till nästa fråga. Ska jag fortsätta med bandet runt hela kanten?
Eller avsluta så här? Nu har jag inte band så det räcker till hela runt. Så jag hoppas det kommer det jag beställde på måndag. 
Ett O blir det i alla fall :-) Ingen aning hur jag ska få fast bandet. Får nog sy för hand. Tror inte det går att sy med maskinen. Jag får prova.
Nästa fundering. Ska jag göra sidogardiner och sy på guldpasspoaler? Eller ska jag försöka göra något mer avancerat? Det är nu man önskar man hade en bur hemma.
Som botten blir ett vitt tyg.
Bakstycket blir päls så klart! Tänkte först försöka gör en hermelin päls men det såg inte klokt ut så det får räcka med guldsnodd.
Så till toahänget en guldkrona. Men det var inte lätt att spraya på rätt mängd färg!! Få se om jag lyckas eller få ge upp.
Så långt har jag kommit. Nästa fundering är hur jag ska göra framhänget. Den som går från buren ner till golvet.  Brukar alltid sy för att dölja alla väskor man har. 
Så långt kom jag idag. Jag hoppas jag kan visa er en fortsättning så inte orken tar slut.
 
 

Kommentera här: