Nytt år nya möjligheter!

Jag skäms över hur dålig jag är på att skriva här. Men tiden bara rullar på och jobbet, katter och huset tar mesta tiden så ingen ork kvar till att skriva.
 
Vad hände då 2019?
Ja en del faktiskt när jag tittar tillbaka. Inte väldigt många förändringar och händelser men några.
Årets enda kull föddes. Det blev Fame kullen.
Föräldrar är  
Pappa Marric´s Iztor for Good
Marric´s Gajza from Maffe
Joplin in Fame den minsta honan som har så mycket spring i benen så det är hopplöst att få henne att sitta still så jag hinner fota!
Joan in Fame mysiga fröken som ligger nära i soffan.
Jovi in Fame så mysig grabb som spinner och spinner.
 
Jill in Fame busig tjej som är med överallt! Till och med i duschen!
 Janis så lugn så mysig...
Jay in Fame största mysproppen och pratkvarn!
Alla kattungarna säljs till sällskap kastrerade.
 
Mer då? Ja en underbart fin hona från Mariann Winnberg Ragedy´s i Norge flyttades in i våras. Hon var en bytes hona. Mariann fick tillbaka Ragedy´s Jolly Good Molly gener med en hona från Mollys sista kull. Så jag är glad att få presentera Ragedy´s all in Arwen.
En underbar hona med bra ögonfärg och päls. Hon kommer att komplettera min avel perfekt. Tack Mariann! Hon bor hos Micaela med familj och blir ordentligt bortskämd.
 
Älskade Marric´s Nomi dela Lino flyttade hem till kollegan Markus och har fått en utmärkt slav. Ja inte Markus utan Nomi så klart!
 
Lite utställningar hann jag vara på eller rättare sagt en utställning. Ställde Iztor och Arwen och det gick bra. Så nu är det planer att ställa Iztor som vuxen ett par gånger för att se hur det går.
Hoppas matte och katt gillar läget. Men ska sanning fram gillar nog både Iztor och jag helst att bara ligga i soffan och kolla Netflix!
 
Tråkig sak som hände var att mina högt älskade avgudade drottning Barkåsens Sweet Miracle aka Sussi fick somna in i mitten på december. Så sörjd så saknad. Vi har haft ett underbart roligt liv ihop. Hon har hängt med på vinterpromenader, svampplockning, långa resor till sommarstugan där hon har sprungit fritt och njutit av långa sommarkvällar. Där tog vi långa promenader till andra sommarstugeägares förtjusning att hon lugnt gick fot utan koppel. Det var min Sussi det!
Älskad och så saknad!
 
Så planer för 2020 är att åka på några utställningar ta en kull.
Mellan Ragedy´s all in Arwen med Collicatin Tornado. Båda testade u.a hjärta/njurar hos Torkel i höst.
Den här grabben är inte liten! Så snäll som en stor nallebjörn. Peppar peppar strilar inte killen än.
Sedan hoppas jag att de äntligen får fram DNA test för dvärggenen så vi slipper gissa längre. Botemedel mot FIP önskar jag också för året 2020. Vad mer. Ja att alla katterna får vara friska och deras slavar med.
 
Så nu önskar jag alla ett härligt 2020
 
 

Kommentera här: