Jag ber om ursäkt!

Nu har det inte hänt mycket här på bloggen på månader! Men jag har en bra ursäkt och det är den att jag jobbar hårt på att göra klart köket och vardagsrummet. Jobbar man dessutom heltid och har lite katter att ta hand om blir det inte mycket tid över här.
Men det har ändå hänt en hel del på kattfronten ändå :-)
Molly är parad med Mando!
Jag tror och hoppas det blir snygga katter. Trevliga blir dom helt säkert! Sedan kanske det blir lite feltecknat men det får jag ta.
Men båda är stora och grova. Mandos huvud är hur brett som helst. Nästa vecka vet jag om det tagit men många lyckade parningar så jag och fodervärden Ingela håller tummarna! 
Jag är glad att Mando äntligen begrep hur man prickar! Han kommer att gå i avel en väldigt kort tid innan han kastreras. Ska bli så spännande att se hans avkommor. 
Mer då? Jo jag har varit och fotograferat Marric´s Qiara this Wonder som är efter Marric´s Iqa the Golino och snygga hanen Wanderdunes Vossy som Eva var snäll och lånade ut till mig.
Hon har en lite annorlunda look än jag är van vid men bred, grov och lång. Ska bli spännande att se henne växa färdigt! Hane är redan bokad :-) Men först tester och några månader äldre.
Mamma Marric´s Iqa the Golino ska ha en kull till sedan övergår hon i fodervärdens ägo.
Hane till henne har jag två att välja mellan få se vilken det blir.
Mer då? Jo en Kille har flyttat in här en fyrbent sådan. Lugnare med fyrbenta än med två benta. 
Athos heter han och är som ni ser en blå mitted tabby med en fin timglas bläs. En kelig kille som charmade mamma som fick erkänna att han trots att hon tycker jag har för många katter var riktigt trevlig! Han visste vart han skulle sätta in stöten :-)
Så tid för tester är bokad så nu håller jag tummarna att allt är OK. Sedan att han fattar hur man gör! 
 
Så det var en kort resumé av vad som hänt. Bilder på köket kommer senare. Men det blir fint och STORT!
 
 

Kommentera här: