Byggdamm!

Jag ber om ursäkt att det inte händer så mycket på bloggen men renoveringen har äntligen tagit fart!
Som vanligt blir det  mer än planerat. Det som började som en köksrenovering har utökats till kök/matrum/vardagsrum!!
Men det blir bra (tror jag). Nya fönster och isolering.
Väggar har rivits ner vissa har flyttats och när man börjar riva i gamla hus hittas det andra saker som måste åtgärdas.
Men en sväng i skogen hann mor och jag med. Massor med svamp!
Det  var bra efter två år med dålig tillgång.
Underbart väder och lite gott kaffe är aldrig fel :-)
Katterna tar det lugnt i mörkret. Det som är inplanerat nu är kattensdag då jag ska visa ragdoll på Nättrabys smådjursklinik.
Sedan ska tid till Nomis tester bokas. Tiden går fort så i januari hoppas jag att vi får tid.
Mando har fått en p-spruta och den fungerar än så länge. Så nu håller jag tummarna att killen håller sig lugn tills några damer börja löpa och att han begriper hur man gör.
Han bor hos fodervärd och kommer därför bara vara fertil under en kort tid. Men jag tror mycket på honom! Stor grov, fantastiskt huvud bra längder och päls. Önskar mer ögonfärg men man kan inte få allt. En super mysig kille som älskar dom fyra barnen i familjen.
 
Jag hoppas renoveringen blir klar innan jul. Bara städningen kommer att ta en månad. Byggdamm kryper verkligen in överallt!! Allt är täckt av en vit tjockt lager gips/spåndamm så är någon sugen att komma förbi med en trasa så är ni så välkomna!

Kommentera här: