Händer en del!!

Ja nu var det länge sedan jag skrev men mycket har hänt. Kattungarna har flyttat utom Helios och Iza. Det är en lång historia men dom är än så länge kvar.
Iza är till salu som sällskap. Helios följer med pappa Belino till utställningen i Kalmar sedan får vi se.

Iza börjar bli stora damen:-)

Helios är en STOR kille. Pappa Belinos benstomme. Lika kelig oxå. Ska bli spännande att se hur han tar utställningen.
Hermera har flyttat till fodervärd och halvbrorsan Gibzon numera Konrad. Konrad blev kanske lite för glad ibörjan och tuggade en del på Hermera, till Marianns förtvivlan. Men nu är allt lugn och jag fick underbara bilder.

Mmmm ser väl mysigt ut.

Jag tror Gibzon är väldigt nöjd att fått sällskap. Eller vad tror ni?
Iqa flyttade hem till Carina och huskatten Zimzon. Senaste rapporten var att dom så smått har börjat leka.

Vad händer mer?? Jo jag har äntligen slagit till och skaffat hit snickare att stängsla in min tomt. Det blir pergola och armeringsnät som jag kommer att klä med rådjursnät invändigt.

Sedan för att komma åt häckarna att klippa kommer jag spänna upp rådjursnät som jag kan montera ner.
Så då håller jag katterna inne och rådjuren ute för att skydda mina rosor.

Det börjar bli ett par stycken nu. Nu börjar dom slå ut och jag lovar det doftar ljuvligt.

Jag har ex antal rosor som väntar i krukor som ska planteras och förhoppningsvis börja växa upp på näten.

Kan ni se hela den täckt av rosa och vita rosor??

Vad händer mer? Väntar på tid att få testa Geyla. Hane är stort sett bokad. Spännande att se hur hennes fläck nedärvs. En chanstagning men jag gillar henne.

Hon bor med sonen Marcus och Jenna plus lilla hunden Kiwi.

Vad mer? Nej det blir mest jobb och trädgårdsarbete. Väntar på semester men det dröjer. Nu längtar jag bara att snickarna blir klara och nätet kommer på plats så katterna kan hjälpa till där ute :-) Till midsommar hoppas jag allt är klart för då kommer Geyla på besök. Ja ungdomarna oxå.

Kommentarer:

1 Mamma:

Ser ju fint ut, det blir som i Visby? en ringmur av rosor

Kommentera här: