Sussi hemma igen

I snöyran körde jag iväg och hämtade Sussi. Fy vilket väder!! Kröp fram i 60 km/h. Men vi kom helskinnade hem. Pust vilken massa snö som vräker ner! Tungt att skotta. Tur man har sina söner hemma så dom får gå ut och göra ett fyspass:-)
Sussi är trött och sover. Goda tecken?? eller bara sviter efter sena nätter??:-) Bara att vänta och se.
Almanackan är förbockad och nedräkningen har börjat.

Nu får man börja se över alla saker som ska med upp till Nyköping. Molly är provbadad och jag måste säga att det blev riktigt bra. Kanske inte behöver bada henne igen. Men som hon och Herozita leker skitar hon säkert ner sig.
Hon var ganska lätt badad. Lite ålig men lugn och snäll. Fönen var okej oxå. Det tog sin modiga tid att föna den pälsen torr!
Hon och Herozita har blivit goda vänner som jag hoppades på. Dom busar runt här så mattorna ryker. Molly blir lite burdus ibland men Herozita är duktig på att säga ifrån. Molly är som alla ragdoll kanske inte det smidigaste så när hon kommer med hög fart med bredsida mot Herozita .... ja ni ser bild framför er..

Herozita växer och har bott in sig. Nu när Sussi har varit iväg har hon snott hennes plats på min arm. Snuttefia. Jag kan lova att det är svårt att motivera sig att kliva upp en fredagmorgon när en söt kattunge ligger och kelar med en. Då ligger man verkligen och känner efter om man ändå inte är väldigt sjuk. Att dom oxå varnar för snöstorm gör inte saken bättre. Men plikttrogen som man är masar man sig upp och går iväg. Nu tillhör jag den lyckliga skaran att ha ett jobb och arbetskamrater som jag trivs med. Annars hade jag nog inte bott kvar här.

Nu väntar Belinos bad. Ska ta hans svans först en gång. Sedan tar jag hela han. Sedan jan. har hans fettsvans ökat. Vet inte om det är rätt att ta den ofta eller om man ska ha is i magen och vänta mellan gångerna? Man blir inte riktigt klok på det.

Tråkigt är det i alla fall att han inte ska bli pappa med Diva. Jag trodde mycket på den kombinationen. Men huvudsaken att Diva nu blir bra. Tråkigt när det inte blir som man har tänkt sig.

Så nu håller jag stora tummen att Sussi är dräktig!! Tvi Tvi...

Kommentera här: