Full panik!

Fredagar slutar jag lite tidigare så det är skönt att få helg  Agnes och Belino stod på tur ut. Ljust och lite kallt.
Vi strosade runt i vanlig ordning då jag hör en hund börja skälla ganska långt bort. Men jag hör på skallet att han driver!! Ljudet fortsätter och jag hör hur det kommer närmare och närmare. Lite svårt att lokaliser exakt var hunden är då vi står vid en sänka och ljudet studsar runt.  Jag sätter på Belino selen så jag kan koppla han snabbt om det behövs. Katterna bryr sig inte utan strosar runt som vanligt.
Men jag börjar bli lite orolig för jag hör att hunden har något på kornet. Låter som en tax! Rådjursjakt!! Satan!! Nu vill jag till bilen! Men Agnes har fattat att något är på gång. Hon är inte dum hon. Så jag försöker fånga henne men hon tror det är lek och springer undan. Lugn och fin nu!! Jag går lugnt bakom henne och parerar så hon får stopp vid ett vattenhål. Snabbt fångar jag upp henne och plumsar givetvis ner i blötan.
Så med klafsande blöta skor bär jag båda katterna till bilen. Hundens skall försvinner bort så det var falskt alarm men ....
Tur jag bara hade dom två med idag.
Över en timme hann vi ändå vara ute.

Kommentarer:

1 Stefan:

Vilka fina katter du har. Hade själv en hane i 20 år, saknar han fortfarande (ganska mycket) ;(











2 Martina:

Oj, jag kan känna hur orolig du blev och hur paniken kom inom dig. Tur att det var falskt alarm och att allt ändå slutade bra :o)

Mysigt med dessa skogspromenader...



Kram /Martina

3 Lena:

Jag förstår paniken....... jag har också mina avtrubbade sinnen(alltså mina ;) på helspänn när jag rastar mina små lurvar.

Kommentera här: