Svampjakt

Idag sken solen och det var underbart ute. Jag gjorde det precis nödvändigaste sedan tog jag Belara med mig ut på en runda i skogen.

Inte en vindpust och det var skönt. Det har blåst så mycket hela hösten och varit små ruggiggt.

Jag försöker hitta lite nya svampmarker då min gamla är förstörda av vildsvin och avvverkning. Men överallt jag åkte hade dom huggit ner skogen! Kan det vara för att virkespriserna har ökat?

Någon större lycka på trattisar hade vi inte men ett gäng gula stod och väntade på oss:-)

Men fortfarande inga svarta trumpetsvampar!! Men jag har inte gett upp!

Som vanligt fick vi en skön runda i skogen. Min älskade Belara och jag. Få se på vädret imorgon men är det fint blir det helt klart en runda till. Då får nog Molly hänga på.
När vi kom hem var vi bra spaka och jag tog en siesta med sängen full av katt:-) Sover man gott då eller?? Mmmmm..

Kommentera här: