Jag hade rätt!!!!

Aftonbladet har i en artikel äntligen slagit fast det som jag alltid säger. - 5 grader i söder är lika kallt som - 5 i norr. Inget tjafsande om högre luftfuktighet osv. -5 är - 5 basta! Så varför klagar då sörlänningarna på att det är så kallt? Men herre gud ta på er kläder vet ja! Skulle aldrig falla mig in när jag är hemma i norr att gå ut utan underställ och tjock jacka men här nere går jag lätt ut i tunna kläder så = jag fryser! Sedan kan det kanske blåsa lite oftare här nere men ändå. - 5 blir kanske - 10 med blåsten men det är ändå långt kvar till - 20! Det blåser faktiskt också i norr och då med -15-20 då kan man snacka om kallt.
Så slipper jag nu hör den eviga ramsan att det är kallar här ner vid samma temperatur!?

Så slutsats. Sörlänningar är vekare, gnälligare och skulle aldrig klara en mörk vargavinter i norr. Haha nu blir jag säkert halshuggen men jag vet att ni i norr håller med mig och det räcker för mig.

Heja Norrland!!!

Kommentera här: