Äntligen!

Ja man får göra en Fylking ibland. Agnes är dräktig nu kan jag inte missta mig för tuttarna är stora som tefat! Så i början på augusti kommer dom. Ska bli roligt med smått igen.
Så har "äntligen" Sussi börjat löpa! Hon timade det så bra att hon började då jag var iväg till norrland. Jag tog inte henne med som jag tänkte först då jag skulle hälsa på Lena med alla sina hundar. Kändes besvärligt att ha två med mig. Men nu skulle jag ha gjort det i alla fall! Har väntat på henne i ja nästan 9 veckor måste det bli. Men hon höglöper fortfarande! Stackars Belino är nästan nervsjuk i sitt rum. För hon kan vråla!! Inga diskreta löp där inte!
Så det var inget bra "äntligen" hon kunde väl ha väntat ett par dagar bara så jag kunde ha hunnit hem.
Belara har varit på date men där tror vi inte det har blivit något synd nog. Men jag håller tummarna.
Utställning i helgen men....Belino är absolut inte i pälskondition. Jag har sagt det förut men nu är han verkligen inte det. Så vi får se. Jag badar väl han och ser hur det blir.
Är faktiskt lite trött på att köra bil. Har kört över 250 mil den här veckan. Känner mig inte alls sugen att sitta en hel lördag på en stol. Helst inte om det "äntligen" blir fint väder.

Agnes blivande mamma

Pappa Bompen

Belara i sommarstugan. Det märktes att hon kände igen sig! Härligt att få springa fritt. Fast springa och springa hon är aldrig mer än en meter ifrån mig. Hon höll nästan på att  ta en björktrast! Fjädrarna rök men fågeln flög som tur var iväg. Men stolt lekte hon med fjädrarna sedan. 
Den här damen är verkligen cool. Hemma hos Lena finns det 5 Papillon inte en min hon visade mot hundarna trots att hon aldrig har träffat hundar innan. Hon fick vara i en av Lenas hundburar men hon vägrade att kissa på lådan där så det var bara att ta på selen och gå ut och rasta henne med dom andra hundarna! Så jag kan verkligen intyga att ragdoll är som hundar.

Söta valpar

Crispi

Födelsedagsbarnet

Fullt med hundfolk. Väldigt god mat fick vi. Det var utställning samtidigt den helgen i Avesta så det passade kanon bra. Men vilket hundväder vi hade!!

Vi var genomblöta och frusna men glada. Tores dotter Sofie hjälpte till med hundarna. Bästa med hundutställningar är att du får gå hem när din hund är bedömd  trots att dom oxå har betalande besökare.. Ja det var en trevlig helg tack för det Lena. Nu väntar Ronneby utst.
Vädret blev lite bättre sedan.

Som vanligt runt midsommar hemma i norrland dignar ängarna av blomster. Allt är blått/lila gult och vit.

Midsommarblomster

Flitig humla

Kommentarer:

1 Lena:

Men så kul för alla att du lyckats sätta ut SÖTA mig på bloggen. Jag ser verkligen glad ut !

Inte hann jag få till håret heller.

Som om det gjort någon skillnad ;(

Kommentera här: