Saker händer

Ja gott folk här hände det saker på min första semester dag. Blixten slog ner i huset!! Vaknade med en smäll på lördagsmorgonen och hela rummet lystes upp. Hjälp vad rädd jag blev. Hörde hur all elektrisk utrustning sa PLOPP!!
Datorn, modem telefoner, digitalbox och hemmabioanläggningen utbrända. KUL börjar bra det här.
Men jag klarade mig hyfsat ändå. Grannarna fick större skador med hela proppskåp som åkte och liten brand så brandkåren kom ja gud vilken cirkus. Vi stod ute och pratade sen fick jag ångets hjälp om det låg och pyrde inne hos mig hur ska jag få ut alla katterna!!
Men det var inget som brann som tur var. Sedan letad jag modem i hela blekinge allt slut sålt. Sonen fick tag på ett i torsdags men då hade jag redan åkt till norrland med det goa vädret!
Det var lite för varmt för katterna men det gick bra ändå. Fick ha AC på högsta och flytta runt burarna eftersom så ingen stod i direkt solgass själv satt jag med kofta på. 27-33 grader hela vägen upp.

Här är det paradiset katterna kan springa runt och busa fritt klättra i träden blaska med vatten och jaga varandra på STORA ytor. Sedan mitt på dagen när det är för varmt ligger dom och sover under buskarna sedan när det blir svalare börjar lekarna igen.
Bebisarna växer och mår bra ögonen är öppna nu. Carina var här och tittade på sina "barnbarn" och hon tror att alla utom en är tabby. Ja vi får se men fina är dom. Men vi är ju partiska.

Nu blir det lite sporadiskt här på bloggen då vi inte har dator på lantstället utan bara här i stan och vi vill inte vara här.
Nu ska vi tillbaka till Paradiset Solgläntan katterna sover nog redan gott i min stuga vi har haft besök av grannar som kelade med ungdomarna Belara, Belino och Belmon. Så dom är rejält trötta idag med alla intryck. Belmon åker till sin nya ägare på torsdag det blir tomt utan charmören. Det är en totalt orädd kille man får många skratt med honom.
Ha det gått i värmen

Kommentera här: