Kungen

Jag har glömt att skriva om Ingela Erlandsson (Manzasis) och min nya gemensamma hane. Vi har länge stött och blött och nu äntligen var det tid att göra slag i sak.
Vi letade runt ett tag och en dag fick vi ett mail med "letade inte ni efter en hane?" Jo visst gjorde vi det!
Så fick vi lite bilder och vi var sålda.
Tre snygga killar med lika snygga systrar.
Efter lite överläggande och letande efter en fodervärd som killen kunde bo hos bestämde vi oss för den här killen.
Då kullen skulle ha namn på O så blev det självklart att killen skulle få Kunligt namn Oscar II efter sista unionkungen. Så här är Ragedy´s Oscar II. Det är min 3:e katt från Mariann Winnberg Lervik.
Ingela hämtade honom i Norge och nu är han installerad hos fodervärden som bara älskar den här killen!
Han viker inte från sin husses sida.
Nu börjar det också röra sig lite med utställningar. Nu ska vi prova första utställningen för kungen. Startar lite mjukt med ett klubbmästerskap så får vi se vad han säger.
Ett nytt burskynke som passar en kung måste givetvis göras men.. min energi är på lågfart så få se om det blir klart.
I mitt huvud blir det fint men som sagt det ska göras med. Få se om jag presenterar en färdigt burskynke här innan helgen!
 

Kommentera här: