1:a advent tänkt på hemlösa katter!

Så ringar man in 1:a advent. Så mysigt att äntligen få tända upp ljus i alla fönster och ute i trädgården.
Nytt år snart med nya planer. Alltid spännande att vända och vrida på planerna. Jag sitter med 3 avelshanar och väntar på DNA testet för att kunna använda Iztor.
Jag bara älskar allt med han! Storlek, ögonfärg, profil och ett underbart temperamanet. Jag har han som alternativ till Arwen. 
Arwen fick bara en kattunge som Gajza fick ta över och fostra. Svårt när de bara får en kattunge de börjar ofta löpa tidigt och blir utan mjölk. Hon skötte om Niro perfekt men tappade tyvärr all mjölk. 
 
Kivra väntar jag på löp. Har en underbara hane bokad till henne så nu håller jag alla tummar och tår att det går!
Hon är stor dam med underbar päls. Det syns att Tornado är pappa. Han präglar verkligen sina avkommer.
Underbara Tornado med de häftiga morrhåren. Han är en perfekt modell för mustaschkampen för prostatacancer som är nu i november.
Något annat som ligger mig varmt om hjärtat är alla underbara föreningar som jobbar hårt för att få in katter ur kylan. Snälla skänk en liten slant till deras viktiga arbete och bidra till ett bättre liv till katter som inte får ligga och mysa i soffan. Hoppas vi kan nå ut till många och få det att slå igenom att alla kastrerar sina katter. Blir lite förskräckt när man fortfarande läser på facebook att honor måste ha en kull innan kastering! Tänk att den gamla skrönan fortfarande lever!! 
 
Trevlig Advent alla!

Kommentera här: