Jobb&semester

Nu har jag varit en tur i norrland och både jobbat och haft ledigt. Vädret har kanske inte varit det bästa här uppe. Kallt och regnigt.

Men lika vackert ändå.
Jag har slagit två personliga rekord :-) i vikten på fiskar jag har dragit upp.
Min käre morbror Per tog mig med på en trevlig fisketur.

Då hade vi tur med vädret. Bara lite lite regn.

och utsikten kan väl ingen klaga på?

Dom här två fina havsöringarna tog jag med stumlina :-) Den lilla vägde 9 hg och den stora 2,5 kg! Vilken lycka!
Sedan har jag hunnit varit med på dop. Tvillingdop till på köpet. Där sjöng storasyster för sina syskon "Det vackraste som finns" jag lovar inte ett öga var torrt!

Sollefteå kyrka. En vacker kyrka där jag själv har spelat cello många gånger på skolavslutningarna. Minnen...

Till slut lättade regnmolnen och solen orkade titta fram. Jag satt länge och tänkte fånga en bild på bävern när den kom simmande men just ikväll behagade inte dom passera udden.

Ni ser det röda stugan på bilden ovan. Bakom den ligger den här bäverhyddan. Dom har grävt sig in i stranden så dom är under stugan!

Jobbet då? Jo det var väldigt bra. Jag har massor att ordna imorgon när jag är tillbaka!
Så det ska bli roligt att börja med lite nya saker.

Så tekniken är underbar jag sitter på Arlanda och skriver bloggen samtidigt som jag får nya avgångstider hela tiden till mobilen. Nu är det ändrat igen till 22.00 suck blir sent i säng och upp tidigt.

Kommentarer:

1 Britt Altin:

Vilka fina bilder

2 Lena:

Så fiint ! Längtar du inte hem nu ?

3 AnnSofi:

Jo Lena alltid!!

Kommentera här: