Lite vår i luften

Hur kan jag säga det när snön har kommit och termometern visar på minusgrader? Jo för det börjar bli liiite ljusar om dagarna. Man kan ana det.

Plus att Sussi äntligen har börjat löpa. Hennes klocka går inte att rubba med några medel. Samma datum varje år 26-27/1.
Så nu flängde jag iväg och hämtade hem killen. En mysig mysig försynt kille. Med underbart blåa ögon. Grovbenstomme. Jag tror och hoppas kombinationen blir perfekt. Det tror även killens matte.
Vem det är?? Men snälla, ni känner väl mig det är HEMLIGT! Ja så länge nu jag klarar av att vara tyst fniss det brukar inte vara allt för länge.

Ett par parningar har jag hört men idag har det varit ovanligt tyst... Sussi kråmar och ålar för att charma killen men han verkar ganska nöjd att ligga och bara mysa.
Sussi är extremt lätt parad. Hon bjuder verkligen ut sig och nästan våldför sig på hanarna. Sussi då!! Så gör faktiskt inte fina flickor! Fast varför inte? Så mycket enklare än sura rullande damer. Nej heja på tjejen bara på dom :-)

Så nu hoppas jag och håller alla tummar att äntligen blir det lite smått i vår. Bebistarmen har svidit länge nu.
Geyla går fortfarande runt och kniper. Hon har fullt upp att busa med DeeDee och Vincent :-) Hjälp vad det gänget kan busa...Vaknade imorse när dom körde kull över mig. Jag som hade tänkt mig lite sovmorgon efter en slitsam vecka men inte då. Det var bara att stiga upp men en fördel är att alla måsten var klara redan kl 11 idag.

Kommentarer:

1 eva:

jag håller tummarna !!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera här: