Höst

Ja nu har man börjat jobba och första veckan är avverkad. Otroligt vad snabbt allt blir vardag igen.

Det är bara i träd/kattgården som tiden verkar stå stilla. Väntan på att tjejerna ska börja löpa är ooolidlig tråkig.

Sussi började löpa så klart när jag åkte på semester! Det gör hon alltid så jag får kanske lura henne nu och låtsas åka iväg.

Geyla har testat sitt hjärta och njurar och dom är u.a. Nu väntar vi bara på hennes löp för nu tror vi killen vet hur man gör:-)
Annars tillbringa jag timmar i skogen nu på hösten. Jag älskar att strosa runt och leta svamp. Blir ett bra svampår i år. Men dom svarta trumpetsvamparna vill inte visa sig fast jag söker och söker.
Men just nu går svamptorken för fullt! Fina trattisar och mycket mer på G. Underbar dag idag först skogen sen sitta i solen på altanen och rensa.
Tjejerna busar runt och jagar fjärilar. Sussi hittade något i komposten som hon jagade intensivt. Men hon kom utan byte. Måste ha varit en groda:-)

Hoppas det blir fler soliga höstdagar. Rosorna har tagit ny fart full med knoppar.

En kanadensare "Kordes Aloha" klätterros som börjar klättra uppför ena altanstolpen. Doftar massor.

Det mesta blommar fortfarande intensivt. Så nu håller vi tummarna för lite Brittsommar.

Kommentarer:

1 Lena:

Sommar ljuvligt ! Vilken superros, såå vacker. Kommer ihåg när vi strosade runt och kikade på rosor !

Själv sliter jag med en ponny som är superduktig men.... vill helst inte lämna kompisen i hagen. Hjälp, vad gör man ??

Kommentera här: