Hemma igen

Jag har varit i norrland en sväng och njutit i mitt andra paradis!

Stillheten och lugnet som kommer till en när man landar här är fullkomlig.

Nu har mamma skaffat båt hit så nu har man varit älven upp och ner ett par gånger. Tyvärr finns det två kraftverk som hindrar några längre utflykter. Men vackert är det på älven.

Var och lämnade sonen hos farmor och farfar. Deras utsikt går inte av för hackor!

Nämforsen där det finns hällrisningar.

Inte illa att kunna stå på tomten och titta ut över detta!

Sonen ser lite små bister ut:-)

Mina söners goa farföräldrar.
Vad blir det mer på semestern? Mat förstås i stora lass och i trevligt sällskap.

Mammas egenhändigt fångade röding! Finns det godare fisk?

Släkt och vänner :-)

Men även jobb! Min lillstuga har blivit skrapad och målad! Stånk och stön i denna värme. Det är alltid mera jobb än man anar när man börjar. Som tur var hjälpte Marcus och Jenna mig!
Men det var verkligen medelhavsvärme den här veckan. 24 gr i älven!! Underbart att bara gå ner och svalka sig mellan penseldragen.

Från den här stenen har man hoppat många svanhopp. Skrapat på knän och armbågar när man klättrat upp. Utmärkt att mäta vatten nivån på oxå. Älven kan höjas och sänkas många centimeter under ett dygn. Här är det lågvatten. Högvatten går vattnet upp nästan 40 cm på stenen! Jag tror ni kan ana strecken på stenen.

Här är vattnet på väg ner.

Båten var ett lyft att få se allt från älven var härligt. Snabb och rolig båt att köra.

Tiden går bara för fort. Tur att mamma snart landar här nere. Då blir det svampskogen för hela slanten och så kanske en liten överraskning:-)

Stugan blev till slut klar och jag är nöjd. En lykta på väggen blev pricken över i:et. Mitt lilla krypin.
Nu är det "bara" storstugan kvar att måla! Få se om det blir nästa sommar.

Vi ses nästa sommar "Solgläntan"

Kommentera här: