Svamprunda

Sussi och jag tog en runda i svampskogen i söndags. Vädret var soligt och fint. Men någon större lycka på svampfronten hade vi inte den här gången heller.

Här är dom enda svampar vi hittade.

Konstigt nog är det snustorrt i skogen. Trots att jag tycker det bara har regnat och regnat.

Men som vanligt fick vi en skön stund ute i skogen Sussi och jag.

Fortfarande i sommar/efter bebispäls men den är på väg.

Sista blåklockorna?

Ljungen blommar.

Över stock och sten. Svårt att få kort på henne då hon hela tiden finns runt fötterna.

Så efter nästa 2 timmar i skogen åkte vi hem med tom svampkorg men vi var nöjda ändå. Nästa gång tar vi fikakorg med, och förhoppningsvis lite svamp med tillbaka hem.

Kommentarer:

1 mogilla:

Hej,



Har tidigare läst igenom hela din blogg och blev så inspirerad av era skogspromenader, så redan innan jag köpte mina rag-killar beslöt jag att vi skall också börja vandra i skogen. Och det har vi minsann gjort varje kväll efter jobbet, jag njuter och katterna är lyckliga som får gå omkring och upptäcka naturen. Så tack för inspirationen och för att du delar med dig av de underbara bilderna!

2 Anonym:

Tack för dom trevliga orden:-) Roligt att fler vågar ta sina kissar på promenad. Vill poängtera att där jag går kör det inga bilar utan är skogsvägar där endast skogmaskiner och jägare kör. Man får göra sig omaket att ta bilen en sväng. Men oj så mysigt det är. Nästan bäst är det att komma hem och se sin katt ligga utslagen och trött i sängen.

3 mogilla:

Det är skogsvägar där vi går också, vi har massor av dem. Och precis som hos dig är det ingen trafik någon enstaka bonde med traktor och dom kör ju inte så fort. Såhär års är det ju lite mera bilar - bärplockare men dom kör ju inte heller fort dom spanar ju efter bär. Vi har varit i skogen hela sommaren och sett kanske 5-6 bilar totalt. Det är ju så skönt att man inte behöver bekymra sig om trafiken. Ha det bra!

Kommentera här: