Mollys tur

Ja nu var det Mollys tur att följa med en sväng i skogen. Hon är inte lika lätt att ha med då hon är lite rädd och gärna vill gå och gömma sig. Men hon tuffade till sig och hängde med till slut.

Nu äntligen hittade jag lite svamp inte bara en här och där. Fast grisarna hade farit fram här oxå:-(

Nu tar det ens stund att rensa all svamp tack och lov för min svamptork!!

Underbart väder idag oxå. Solen sken och helt vindstilla. Finns det någon godare doft än skog?
Ja ska vara nybryggt kaffe när man är riktigt kaffe törstig.

Det var ovanligt mycket trafik på vägen ut. Bara tyskreg bilar? Så slog det mig älgjakten! Undra om den inte börjar imorgon? Skjutgalna tyskar och svenskar fulla skogarna ett par veckor framöver. Då vågar man sig knappt ut.

När man hade häst red man inte i skogen dom första 2 veckorna. Riskerar inte att bli tagen för en älg!

Förstår inte riktigt den hysterin runt älgjakten. Kanske någon form av mandomsrit? Jaja jakt måste finnas för att hålla ner älgstammen det förstår jag oxå men tänk om dom kunde lägga ner lika mycket energi på svinen. Ja vildsvinen nu inte något annat..

För dom ställer verkligen till skador på marken och för bönderna. Få se nu om dom miljoner som staten har skjutit till kan få ner stammen.

Så nu har jag gnällt färdigt. Molly och jag är nöjda efter turen.

Nu ska jag gå och rensa svampen och det gott alla.

Kommentera här: