Felix deRag nom!!

Vad glad man blir när ens avkommor lyckas på utställningar. Nu var det Felix deRag som på sin första utställning blir nom. Jippie!
Han fick bra kritik enligt matte Monica. Bra benstomme och tyngd. Tror jag det när killen redan väger 5 kg och är bara 6½ mån.

Erica O har tagit så fina kort på honom som Monica var snäll och skickade. Lillplutten:-)


Som som sagt inte är så liten.

Mysig och kelig.....

Ska bli spännande att få se avkommorna efter honom.

Se vad fin han är med nom medaljen:-) Men jag är väl oxå lite partisk..
Tack Monica och Jonas för att ni tar hand om lillkillen så bra.

Apropå avkommor så var Zvezdan snäll och skickade kort på andra barnbarn. Avkommor efter Cedric af Ådalen. Som är efter Wihlthos Venus aka Agnes och Barkåsens Simply Miracle som är en bror till Sussi. Han fick bara två kullar innan han kastrerades. En hos ägaren och en kull hos mig.
Cedric bor hos Mariette på Håkansgården.

En colorpoint hane super söt.

En så sockersöt tabby tjej.(mmmm pusspuss)

Sedan en bicolor tabby kille! Super fina hela högen. Gillar verkligen öronplaceringen. Vad roligt det är att se bilder på fortsättningen så att säga.
Tack Zvezdan för att du tog dig tid och skickade bilderna.

Vad mer har hänt? Jo visst ja nytt klätterträd! Jag har längtat och funderat och drömt om att få köpa ett riktigt klätterträd till katterna. Ett som håller och är lite snyggar. Kattens nr1 är ett sådant sedan finns det ett tyskt träd tror jag det är som oxå är skitsnyggt (om nu sånna här möbler kan vara snygga??) Kommer inte ihåg vad dom heter ni får gärna maila mig namnet.

Hur som fick jag tag på ett kattens nr1 och katterna älskar det. Men så har jag tydligen inte full höjd på övervåningen så jag fick inte plats med översta biten??!

Vad göra? Ja det är bara att köpa en ny lite kortare stolpe längst ner. Byta ut 60 cm mot 45 cm istället. Sagt och gjort jag ringer och frågar om priser. Med frakt och allt 350:- Ja det var väl ok men då sitter jag här med en stolpe över Hmmmm tänk tänk. Om jag beställde ett helt träd slapp jag frakten hmmmmm.

Saken var given!! Jag beställde ett träd, det här ovanför men med ett 45 cm stolpe istället för 60 cm så bara skiftar jag dom sedan. Smart va? Så då sparade jag frakten;-) Vadå kostade mer?? ja jag fick lägga på 650:- till men då fick jag ett träd till. Räknar jag konstigt?? Kan aldrig tänka mig jag har ju nu två fina klätterträd:-)

Kommentarer:

1 Sandra:

alltså guuud, jag är totalt förälskad i den här rasen! Jag skulle köpa en imorgon om jag kunde.. Superfina bilder också :)

Kommentera här: