Så då var det gjort!

Agnes (Wihlthos Venus) är nu kastrerad. Det har varit med stor vånda jag till slut beslutade mig för att kastrera henne. Även fast jag inte har sparat något efter henne. Men ibland får man väga för och emot och den här gången vann för en kastrering.
Hon har varit en underbar mor till sina små skött och fostrat exemplariskt. Lätt parad och lätta förlossningar sånt är guld värt. Men nu var det hennes tur att pensioneras.
Men jag ska erkänna att en och annan tår föll när jag körde henne till veterinären. Nu ligger hon bredvid mig och ser ganska nöjd ut ändå. Lite vinglig fortfarande och med ett pytte ärr på magen. Jag kan verkligen rekommendera smådjurskliniken i Nättraby. Tidigare har både Aron och Adela kastrerats där med lika gott resultat.

Nu ska ärret få läka i lugn och ro och Agnes nya matte och husse ska få flytta in i större lägenhet med inglasadbalkong. Sedan ska hon flytta och få en kompis i huskatten Loke. Där får hon vara den prinsessa hon verkligen är. Mattes hjärterdam.

Småttisarna alias Huligangänget fick samtidigt sin första vaccination. Det är så roligt eller extra roligt vid sånna här tillfällen att vara ragdolluppfödare. Först ska alla i väntrummet charmas av kattungar som nyfiket försöker röra vid beundrande åskådare. Orädda nyfikna spinnande man blir stolt som en ja vadå? Mor kanske?
Sedan sprutan inga problem, inte ett pip! Som vanligt. Vi har nog snart fått den mest inbitna hundägandeveterinär att falla:-)

Kommentarer:

1 emma:

oh jag kan inte bärga mig!!!!

jag har planer att åka hem rund den 23 juli så då kanske..

KRAM

2 Anonym:

Oj så mycket nya härliga kort att kika på. Det märks att det var ett tag sedan jag kikade in i din värld ! Alltså jag säger bara....... nog är väl kattungar och speciellt raggsocker något alldeles extra, extra ljuvligt !

Mina är en vecka lite drygt men än så länge bara korvar ;) "valp"korvar !

Kommentera här: