Altanen

Nu har jag tyvärr inte hunnit att skriva så mycket för ett jätte projekt har börjat här. Jag har i ja... hm få se nu i 8 år planerat att göra en altan runt huset men inte tyckt/känt/orkat/ göra slag i saken men nu äntligen!!

Så här eländigt såg det ut i början.

Här har dom börjat gräva ur.

Alla plattor och ogräs är borta.

Plintarna är på plats och singel och grus utlagt. Dom ska bygga runt min vinranka.

Idag har ramen kommit på plats. Oj så stort det blir!!

En del reglar hann dom få dit innan dom tog söndagsledigt. Planerar nu vart alla spotlights ska vara, stolpar ska upp där klätterrosor ska klättra. Har 5 pioner som ska rama in plus ca 40 rosor som planteras ut!
Hoppas det blir så fint som jag har det i huvudet!
Nog om altanen.. Freddy och Fanny har flyttat till Karlskrona tillsammans. Underbart när två syskon hamnar i samma familj. Där har det byggts kattgård och donats:-) Fonzie bor i Ronneby och kommer att bli väldigt bortskämd. Men det är han värd "min" lilla isbjörn. Freja flyttar efter helgen till Oskarshamn ännu en kanon matte/husse. Åh så skönt det är när ens bebisar hamnar rätt!
Så nu är det bara Figaro och Felix kvar. Figaro tog ett steg fram nu när han inte behöver konkurrera med sina syskon. Han spinner och spinner den lilla godingen. Felix fothuliganen. Ja Mona jag har en till här! Framåt orädd och bara så charmig.
Dom små i bolådan då? Ja dom är dubbelt omhuldade. Herozita har tagit över! Hon lämna bara bolådan för att äta eller för en kort tur ut i kattgården annars tvättar och pysslar hon om dom små. Molly ligger lugnt och tryggt och låter Herozita hållas. Lyxigt med två mammor.
Det är en brun hona och  hane och en blå hona och hane. Jag hade förväntat mig 100% high mitted men tre har färg på nosen bara en blå hona är rätt tecknad än så länge. Tyvärr.. Men det verkar vara det feltecknades år i år. Kanske något i vattnet.
Jag ska försöka ta lite kort till veckan då dom börjar närma sig 3 veckor. Dom är runda och feta:-)

Kommentarer:

1 Marie:

Vad härligt det ser ut med nya altanen! :) Skönt när saker äntligen blir av som man har ruvat på länge!



Såå nyfiken på dina små bebbar! Blir kul att se bilder på de små godingarna!



Kram, m

Kommentera här: