Inget nytt

Tiden bara går och går!! Trodde ett kort ögonblick att Sussi var på väg in i ett löp men... nada. Herozita har boat in sig och har hittat sin plats i sängen:-) En riktig kelpotta är hon. Tävlar med Belino om mesta näspussarna. Sussi är lite avundsjuk då matte enligt henne bara är just hennes!!
Molly dansar runt som vanligt och bara är som bara hon kan. Vän med alla inga bekymmer puss på dig och kel med dig lalala roligt busa lite. Så är hennes dag. Riktigt avis blir man på hennes sorglösa värld. Något att ta efter kanske?

Hennes ultraljud är bokad. Tyvärr hade dom ingen senare tid än då hon bara är 10½ mån.  Men då den här damen är stor och rejäl misstänker jag att det bara är en tidsfråga innan första löpet kommer. Hoppas att det dröjer till efter Nyköping då jag har satt henne samma bur som Belino! Vill inte ha samma dilemma som med Belara som löpte och löpte och till slut drog på sig en infektion!! Mig ovetande. Hu det var nervdrypande dagar innan det vände. Det här året vill jag vara utan klippkort hos veterinär.
Annars är jag som alla andra trött på snön idag kom det ytterligare 5 cm som jag glatt hade varit utan. Helst om man låg och körde till Kalmar. Bilen är så skitig så den är svart och inte grå. Bara ett halvljus ingen vindrutetorkare bak som fungerar! Så nya utgifter jippie!!
"Måste vara som Molly måste vara som Molly..."

Kommentera här: