Ingen seg dag!?

Hemskt vad det växlar. Idag har jag fått massor gjort! Lite duracellkaninvarning.
Ville ut i trädgården för att fortsätta städa upp och plantera ner alla rosorna men i det här hällregnet sticker jag inte ut näsan.
Tog bara ett par kort på min hög av gamla plattorna och la in det billigt på blocket för att bli av med dom.

Tog två timmer sedan var dom såld! Nu är dom hämtade oxå. Jag var nöjd och köparen var nöjd. En sak mindre.

Full av energi började jag rensa upp min hall. Den ni vet jag la nytt trägolv men gick bet på sista plankan. Nu hade det mognat färdigt kände jag och slänger mig på uppgiften energiskt och målmedvetet. Nu ska det bli klart!! Orkar inte ha alla grejerna liggandes runt golvet. Det bara flyter på, lite små hinder men inte så jag känner att jag ger upp utan det här ska fixas så är det bara. Kan snickare ska väl jag kunna oxå. Alla plank är på plats och lister uppsatta. Nu plockade jag fram tröskel som ska vara till badrummet som badrumskillarna skulle fixa! Jag har väntat i få se..7 år sedan dom kaklade. Tröskeln behövs skäras ut för att passa sidorna men hur svårt kan det vara. Kan man sy kan man mäta och snickra. Så efter lite pyssel för man har inte rätta verktygen så är tröskeln där den ska vara. Stolt tittar jag på mitt dagsverk.

Ni ser inte en pryl på golvet! Det står inne i köket nu:-))
Tyg till gardin köpte jag i fredags så den ska sys i det snaraste. Gardinhållarna blev uppsatta och fönstret tvättat.
Bilen full med skräp som ska slängas, en stor låda med verktyg till garaget. JAG SER GOLVET!!

Till och med hann jag få upp klockan jag köpte. Nu ska väl ingen missa tiden!

Den här fulingen köpte jag i Namibia. En snäll kompis vann en resa och jag fick hänga på!! Vilken upplevelse! Men det får bli en egen bloggberättelse. Nu är ni trötta så ni behöver inte läsa mera nu.

Kommentarer:

1 Mamma:

Hurra! Så snyggt det blev!

Duktigt gjort!

2 Lena:

Jättefint !!!

Du är så duktig.. på allt !!!!!

Kommentera här: