Modig

Idag var jag modig och tog tre katter med mig ut samtidigt! Jag vet många är förundrade över att jag tar katterna med på skogspromenad. Men vad är det för konstigt med det?? Att vi går ut med hunden eller rider ut med hästen är helt självklart. Varför då inte ta katterna? Som fd hund och hästägare är jag van att tillbringa timmar ute i skogen och jag kan inte vara utan det. Gå ut själv fy så tråkigt så då får katterna följa med istället så enkelt är det.
Man kan lära dom likväl som jag lärde hästarna att jogga med mig när jag sprang. Det var svårare än att vänja katterna att gå med i skogen.

Idag fick Adela följa med Agnes och Belino ut en runda. Satt selen på henne för säkerhets skull men det gick så bra ändå. Så roligt att få klättra runt på omkull välta trädstammar.

Smyga i snåren och lura på fåglarna.

Hoppa och jaga varandra.

Ta ett modigt språng upp på stenen.

Smyga på dom andra.

Inte lätt för en klumpig ragdoll att hoppa upp på en trädstam. Dom får träna sina muskler och röra på sig att jag inte får samma träning som med hunden eller hästen det må väl vara själen får sitt. Jag tror (inbillar mig) att dom blir lite mer självsäkra oxå.

Var det en myrslok jag fick med mig :-)

Belino hade fullt sjå att hålla reda på mig och TVÅ tjejer.

Agnes är i så fin kondition just nu. Härlig päls.

Bra profil?

Så roligt att det funkade att ha Adela med. Förra gången var hon livrädd men hon kände sig tryggare nu när dom andra var med. Så nu får hon fortsätta följa med ut.

Min snygging!!
Det blev många bra kort idag då ljuset var lite bättre. Men jag ska inte tråka ut er med fler kort ;-)


Kommentarer:

1 Cathrine:

Jag blir så glad när jag bilderna:-)

Det syns att katterna verkligen trivs.

Ha det gott

2 Lena:

Jag säger bara - Mer kort !!!!!!!!!!!!

3 Ing-Marie:

KANON fina bilder :-)

Härligt att se dem i skogen.

Det blir så himla fiiiiiina färger, på snygga katter.

Kram Ing-Marie.

4 Anonym:

Det ser så härligt ut med alla skogskort...men i min skog är det så himla mycket hundar som promenerar, så jag vet inte jag...



Kommer du till Örebro eller?? vems tur var det nu igen??

5 Anonym:

Nej hundar vill man helst inte träffa!! Jag kommer inte till Örebro men... det är min tur:-)))

6 Carro, S*RagGorgeous:

Men Åh vad skööönt det ser ut i skogen!

Förstår fortfarande inte hur du vågar ha dem lösa! haha... men det ser underbart härligt ut!! Kanske ska våga testa! s



Hur började du? Sele? Och sedan koppel då du märkte att de följer med och itne är livrädda? nyfiken



Jättefina foton!

/ Carro

7 Emma:

Åhh, vilka fantastiska bilder!! De måste tycka det är superhärligt att få ströva fritt i skogen! Jag önskar jag vore lika modig ;) Och fina är de sannerligen också! Grattis!

/Emma

Kommentera här: