Utställningen

Hur gick det nu då?? Först ut på lördagen var Anakin "min" kille från Agnes första kull. Mona och han knep det sista cap.et så nu är han Premie!! Grattis Mona och Anakin.
Jag var trött när jag gav mig av neröver så jag lyckades villa bort mig totalt inne i Malmö!! Blir så trött. Jag har faktiskt varit där två gånger innan och jag brukar komma rätt direkt men i söndags?? Fråga mig inte?
Ja jag kom fram i tid men jag är glad att det inte var någon fartkontroll ute!
Så väl framme så börjar då den vanliga väntan och jag skulle till två olika domare. Tidsmässigt såg det bra ut. Yan som skulle bedömma Belara hade många skogisar före. Anne Belino hade några färre. Så det såg ut som det inte skulle krocka. Skönt. Men vad händer!! Yan lägger in en andra växel och helt plötsligt står jag där och ska upp med båda samtidigt!! Stackars Belino slänger jag in i buren han får assistenten visa springer tillbaka och rycker ut en yrvaken Belara. Känner när jag banar mig fram hur kattsanden (för hon låg givetvis i kattlådan) rasar från svansen. Kammen.. ligger kvar i buren. Försiktigt försöker jag skaka katten medans jag halvspringer med henne. Fungerar väldigt bra?? Nej just det. Men det mesta lyckades jag ändå borsta bort med handen innan jag satt henne på domarbordet. Nu gillad han henne ändå :-) så hon fick sitt andra cac och skulle tillbaka för nom senare. Belino fick sitt första cac av Anne men han var klar för dagen sedan. Han hade skött sig bra och jag fick en bra bedömning på han.

Jag behövde inte vänta så länge innan det blev nom. Fem honor var det . Två ragdoll en helig birma och två skogisar. Belara tog nomineringen!! Åhh så glad man blir. Det var hennes sjätte nom på sju utställningar. Den ända hon förlorade var mot brorsan Belino. Så det är okej. Men sen räckte det inte längre. Inga röster i panelen. Men jag är nöjd. Katterna skötte sig och jag kom dit och hem oskadd.

Kommentarer:

1 Birgitta:

Skoj att det går bra.Grattis. Jag fattar ju inte förkortningarna.Var kan man lära sig?

2 Unni Fyrpihl:

jag ÄLSKAR att läsa din blogg Anso... ville bara säga det..

Och stort Grattis till Nomineringen... Kraaaam

3 AnnSofi:

Tack Birgitta. Förkortningarna hittar du på http://www.sverak.se Det är bra likt som på hundarna.

4 Anonym:

Grattis till dina missar och deras fina resultat!!!!



Janet

5 Nina Ivarsson:

Stort grattis AnnSofi till Belinos cert och Belaras NOM!!! :-) Två riktiga snyggingar. Fast det vet du ju redan att jag tycker ;-)

Kram Nina

6 Sara:

Grattis grattis till dig och kissarna! :) Snickers och Aron hälsar. De har fått ett kattmyntaträd samt en skrammelboll idag så de är nöjda och belåtna ;)

Kommentera här: