Söndag dagen efter

Då var vi i Värnamo igår. Lite fler ragdoll ställdes ut vi räknade till 50 stycken. I Malmö var vi inte många och jag tycker det är tråkigt. Det är roligt att se alla dom katter man bara har sett på hemsidorna live.  Ja och så att få träffa ägarna oxå ;-)
Det var en assistentburen utställning och det är man inte van vid längre. Som tur var hade jag Zvezdan som "min" assistent. Tur du håller reda på mig. Tack!! Jag höll på missa när Belino skulle upp för nom.... Jag skäms.
Men från början.
Jag hade samma domare till båda. Martin Kabina från Tjeckien (tror jag det är) Han sa inte mycket och det var svårt att läsa vad han gillade och inte gillade. Men Belino fick sitt andra cert men BIV:en gick till Dragonfire Clarissa äg.Linda "Lindolls" Grattis till dig!
Sedan Belara. Ja hon fick sitt tredje cert och kan nu titulera sig som champion! Puss på dig tjejen. Plus att hon blev BIV. Det var första gången hon blev det. Sedan i nom förlorade hon mot en fin skogis. Hon hade den färgen jag tycker är så snygg. Blygrå. Om jag skulle ha en skogis skulle den ha den färgen. Men nu ska jag inte ha det...
Så Belino då som jag höll på att missa. Han blev nom med två röster i panelen!! KUL!!!! Inte lätt för han! Syrran sitter bredvid och höglöper!!!! Så upp och visa sig för alla. Lite sprattlig var han men han är mer än förlåten. Vilket temperament det är på ungdomarna.
Så det var en väldigt bra dag igår. Bra organiserat som vanligt i Dackekatten. Lokalen var ny för mig och jag gillade den. Det blev inte så högljud trots att lokalen var stor. Malmö är det fruktansvärt. Man är halvdöv när man åker därifrån.Fast organisationen där är perfekt oxå.
Som en bisak vann jag en jättefin blomsterlåda på lotteriet. Passar perfekt nu till alla mina fuschior.
Igår slocknade jag tidigt! Skulle bara lägga mig ner för att vila lite. Sedan sov jag men de innebar att jag vaknade tidigt. Var ute kl 8 och hängde tvätt. Då var det redan så varmt i solen!!
Så för er alla uppe i norr där snön ligger kvar en bild på mitt persikoträd som blommar nu.

Katterna ligger och solar sig i det sköna vädret

Så skönt så....

Mmmmmm

Den nya grenen som ligger i kattgården måste undersökas.

Solen skiner starkt.
Måste bara som avslutning visa min mammas storfångst i Ångermanälven! Här har man fiskat men aldrig fått upp annat än fina aborrar. Så åker mamma ut med morbror och drar upp en fin öring på 2,8 kilo! Fy så orättvist! Men jag tänker vara med och äta upp den!

Kommentarer:

1 Lena:

Hej och stort grattis till dina framgångar i helgen !!! Inte för att jag förstår vad nominering och BIV betyder, men champion det förstår jag ;)

2 Birgitta:

Grattis och snacka om att vara lik sin mamma:)

3 Janet:

VAD ÄR BLYGRÅ??? hi hi hi.......BLÅ??

Kommentera här: