¨Varför välja ragdoll??

Jag satt med en kompis som är ragdollägare och pratade om ragdollens fördelar vi pratade hit och dit som ni vet man gör med en god vän om vad våra raggisar gör och personligheter osv så satt vi tysta en stund och bara smälte in vad den andre hade berättat. Så sa vi samtidigt " varför har inte alla en ragdoll?". Denna underbara ras som är så mjuk och tillgiven. Följer en som en hund behöver inte rastas morgon middag och kväll. Kommer överens med resten av familjen och andra djur. Vacker som få och....
Sedan pratade jag med min utflugne son om katter. Han älskar ragdoll men... en häftig Maine coon stod högst på önske listan. Och jag förstod det oxå. Tänk att jag har valt två så otroligt trevliga raser. Hellt olika men ändå så lika. Svårt att förklara men deras väsen är bara .... ljuvliga!
Tack katter för att ni förgyller min vardag.

Kommentarer:

1 Janet:

Ann-Sofie..du har en väldigt intelligent son :)

Det är ju faktiskt så att mco och ragdoll går mycket bra tillsammans och det är många som upptäckt det. I många sällskapshem finns en mco och en ragdoll. Smarta människor tycker jag.

Du får komma hit med flisan så hon får besöka Mario..så att du kan ge din son en "stoor" mco-pojke!!

2 Lena:

Jamen det låter ju perfekt med en ragdoll, jag tar en, men det ska vara en vacker kille, måste han kastreras om han lever ensam och bara måste gå på lite utställningar ibland ? Samt bara pryda hemmet och tycka om hundar, Ligga i mattes säng och spinna ???

Kommentera här: