Grått advents väder

Ja inte har man julkänsla direkt i detta gråa regnväder.  Har stökat lite i övriga huset för att få lite julkänsla men den utbelir när man tittar ut.
Har varit dom vanliga runderna ute i skogen med tjejerna. Samlat lite mera granris för att lägga på dom nya rorsorna så dom förhoppningsvis överlever vintern.
Tog med kameran idag med Sussi men det blev bara två kort som var någorlunda.

Jag älskar denna donna! Fullt pälsad nu och spinner konstant när vi är ute och går.  Får några ryck ibland och flänger upp i träden. Tyvärr var det så mörkt att det inte blev några bra kort på det.  Men en lång runda gick vi i småregnet. Fåglarna prasslade i en liten dunge så där blev vi ståendes länge! Sussi ledsnade före mig och gick vidare.

Ståtlig fröken.
Det är skönt att bara ägna sig åt en katt i taget. Så dom får egentid med matte. Kanske bara inbillning men jag tror dom gillar det .
Idag var hon inte pigg på att hoppa in i bilen när vi gått klart utan tog en extra runda upp i ett träd. Själv frös jag som en hund och ville bara hem till värmen. Det var trots allt 3+. Men hon springer inte ifrån matte utan kom snällt direkt.
Lite nervöst är det att vi ska möta någon med hund. Vet inte hur det skulle gå. Men där vi går rör sig nästan aldrig folk. Det är mina gamla ridvägar vi går på och har aldrig mött folk innan men man vet aldrig...

Kommentera här: