Slit och släp

Hela dagen har gått åt i kattgården! Det ligger plattor där som är sorligt eftersatta. Efter år av skräp och jord som legat där får jag skrapa fram plattorna. Inte ligger dom slätt heller utan det är hela havet stormar så nu lyfter jag upp dom och kör med högtryckstvätten över dom för att få dom rena.  Sedan jämna till och lägga tillbaka dom. Ska oxå bygga en lucka så man kan komma ner under huset i krypgrunden det kunde man inte innan.
Sedan blir man hela tiden störd av små huliganer som biter en i tårna!! Ljuvliga små sötnosar.. Så tempot blir inte det högsta skit samma bara jag blir klar i sommar.
Att man kan bli så glad i sånna små vildar!! Sussi börjar mota dom nu när dom vill amma hon ledsnar snabbt och går iväg. Dom huliganerna biter henne säkert!
Adela var helt plötsligt utanför kattgården!! Va?? Hur gick det till? Tar in henne igen och hon försvinner in under huset. Jag springer runt och mycket riktigt så finns det ett litet hål på framsidan som hon ålar sig ur. Så nu får damen vara inne tills jag har satt för hålet.
Nu är grillen igång och rotsakslåda i ugnen så nu måste jag ut och lägga köttet på grillen.
Ingen fotografering idag lovar imorgon fast ni har ju fått se nya kort på dom som Christine tog så helt utan är ni inte.
Vem Agnes är parad med?? Jo det är Sussis bror! Så det blir kanon bra. Han är bara 6 mån på kortet!! Har inte fått något nyare kort men så fort jag får lovar jag att sätta in det.

Kommentera här: